##EasyReadMore##

May 13, 2014

[漣漪] NOTES


The world puts off its mask of vastness to its lover.
   It becomes small as one song, as one kiss of the eternal.

——Rabindranath Tagore


世界對著它的愛人,把它浩翰的面具揭下了。
  它變小了,小如一首歌,小如一回永恆的接吻。

——泰戈爾


Aimer, c'est agir.

愛,即行動。

——雨果(絕筆,寫於逝世前三天)

於是我奉為圭臬。


記憶裡就這樣充滿了潔淨潺潺的水泉,那是詩的開端,詩的沁涼,詩的透明淋漓,點滴匯為長流巨川。

——楊牧《一首詩的完成》之〈記憶〉


我渴望能見你一面,但請你記得,我不會開口要求要見你,
這不是因為驕傲,你知道在你面前我毫無驕傲可言,
而是因為,唯有當你也想見我的時候,我們的見面才有意義。
 
──西蒙.波娃
 
I'm so eager to see you again
but I wouldn't ask to see you
not because I'm proud
In fact, in front of you
I cede all my pride
yet only if you asked to see me
our meeting would be meaningful to me
 
Simone de Beauvoir, 1950

No comments:

Post a Comment